Ring oss idag på 94146716
Byggshopper

Min Handlevogn0 Varer

Retur/Angre

Retur/Angre

Kan jeg returnere eller bytte en vare ?

Vi tilbyr våre kunder en utvidet returrett på 30 dager fra varen er mottatt. Send varen retur i originalemballasjen. Se til at innpakkingen er i tilsvarende stand som ved mottak. OBS: Det er du som kunde som har det økonomiske ansvaret for at returen kommer frem til oss.

Returretten følger samme kriterier som ellers spesifisert i angrefristen.

Vi minner i tillegg om følgende: Varer du kjøper hos byggshopper.no kan ikke returneres dersom det er tatt i bruk eller har brutt forsegling. Ordre kan endres frem til varen sendes fra vårt lager. Etter at varen er sendt benytter du deg av returskjemaet som du fikk i ordrebekreftelsen.

Ta kontakt med kundeservice pr. e-post for endring av ordre.

OBS: Bestillingsvarer kan ikke returneres, da dette ikke er varer som er i vårt standard sortiment og som i noen tilfeller spesialbestilles for å passe til ett bestemt sted. Noe som gjør det umulig for byggshopper.no å selges videre igjen.

 

Betaling & tilbakebetaling

Har du betalt med kort kommer pengene for varene du sender tilbake til oss til å bli tilbakebetalt til kortet ditt i løpet av ca. 1 uke etter at vi har mottatt varen ogg godkjent varen for retur. Du får en e-post fra oss når vi har tatt i mot og kontrollert returen der informasjon om fakturasaldo står. Da står du fritt til å bytte vare eller heve kjøpet.

Har du benyttet andre betalingsmetoder, tar du kontakt med oss på telefon eller epost så blir tilbakebetalingen behandlet manuelt.

OBS! Har du fått feil produkt ber vi deg alltid kontakte kundeservice og få bekreftelse fra oss, innen du sender noe i retur.

 

Returadresse

Byggshopper.no, Skaaneveien 4, 3182 Horten

 

Angrefrist / angrerett

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp, har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

  • Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt. (jf. Angrerettloven § 11).
  • Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12, punkt a)
  • Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
  • Selger plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt inkludert frakt, innen 14 dager fra varen er mottatt selger (jf. § 15, 5. ledd).

Aktiv handling

Det forplikter en aktiv handling* fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11).

Uavhengig av status på din ordre, dvs. uansett om den er avsendt, klar for avhenting eller under behandling, må du ta kontakt med kundeservice pr. epost og gjøre oss oppmerksom på at du vil angre på kjøpet.

Passiv handling

Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss uavhentet gebyr pålydende kr. 700, for å dekke våre håndteringskostnader.

Les i PDF: Angrerettskjema    Informasjon om angrerett

Abonner på vårt nyhetsbrev
Gå aldri glipp av et bra tilbud! Med vårt nyhetsbrev får du kampanjetilbud og nyheter direkte til din mailbox.